یادداشت کودک | روز قدس، روز اسلام است
  • کد مطالب: ۱۵۳۷۴۷
  • /
  • ۲۶ فروردين‌ماه ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۲

یادداشت کودک | روز قدس، روز اسلام است

هرسال به نشانه‌ی حمایت از مردم مظلوم فلسطین در راهپیمایی روز قدس شرکت می‌کنیم و اسرائیل را قومی متجاوز می‌دانیم.

سلامی به پاکی و زیبایی سحرهای ماه رمضان به همه‌ی شما دوستان کودک و نوجوانی که این خوشبختی نصیب شما شده است که سر سفره‌ی مهمانی خدا بنشینید و در نماز‌ها و دعاهایتان عاشقانه با او گفت‌وگو کنید.

امیدواریم لحظه‌های نورانی افطار از دعا برای دیگران فراموش نکرده باشید و تا امروز کوله‌پشتی و کارنامه‌ی ماه‌رمضانی‌تان از کارها و فکرهای خوب و ارزشمند مانند روزه، قرآن خواندن، کمک به دیگران، احترام به بزرگ‌ترها، مهربانی با کوچک‌ترها، افطاری دادن و مهمانی رفتن و ... پر شده باشد.

همان‌طور که می‌دانید، به هفته‌ی پایانی ماه مبارک رمضان که جمعه‌ی آن روز قدس نامیده شده است رسیده‌ایم. روز قدس، روز مهمی برای همه‌ی ماست.

ما هرسال به نشانه‌ی حمایت از مردم مظلوم فلسطین در راهپیمایی روز قدس شرکت می‌کنیم و اسرائیل را قومی متجاوز می‌دانیم.

۴۴ سال پیش رهبر بزرگ انقلاب اسلامی ایران، امام خمینی (ره)، برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین، جمعه‌ی پایانی ماه رمضان را «روز قدس» نام‌گذاری کرد.

دوستان عزیز، خوب است بدانید که امام عزیزمان در سال ۱۳۵۸ درباره‌ی روز قدس فرموده است: «روز قدس فقط روز فلسطین نیست. روز اسلام است. روز حکومت اسلامی است.

روزی است که باید به ابرقدرت‌ها فهماند دیگر آن‌ها نمی‌توانند در ممالک اسلامی پیشروی کنند. من روز قدس را روز اسلام و روز رسول اکرم(ص) می‌دانم، و روزی است که باید ما تمام قوای خود را مجهز کنیم زیرا روز مقابله‌ی مستضعفین با مستکبرین است.

روز قدس روزی است که باید سرنوشت ملت‌های مستضعف معلوم شود. باید ملت‌های مستضعف در مقابل مستکبرین اعلان وجود بکنند.»

بله دوستان همیشه‌ همراه کوله‌پشتی، امام خمینی(ره) با این کار خود به همه‌ی کشورهای دنیا این درس را داد که سرنوشت هر کشوری در دست مردمان خود است.

پس بیایید قدر آزادی، امنیت، استقلال و سربلندی کشورمان را بدانیم و هرگز نگذاریم دشمن حتی در خیال خود به ضربه زدن به ایران ما فکر کند.

بیایید به همه‌ی شهیدان، جانبازان و آزادگانی که از جان خود برای آزادی و امنیت ما گذشتند، وفادار باشیم و در روز قدس از همه‌ی مظلومان جهان حمایت کنیم.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.